Wednesday, June 17, 2009

Gua hampir eksiden pagi tadi

Ceritanya bermula jam 7.30 pagi di hadapan sebuah sekolah berhampiran rumah gua

Gua yang tengah memandu melalui sebuah sekolah yang hanya 200 meter dari rumah gua then tetiba ada sebuah kete dari simpang sebelah kanan 20 meter dari pintu pagar sekolah terus masuk ke jalan utama yang tengah gua lalu..jarak kami kurang dari 10 meter

Apalagas gua terpaksa brek mengejut dan kekiri sedikit dek kelakuan brother ni yang x nampak kereta gua, diapun brek sekali, akhirnya kedua-dua kereta terberhenti dengan pintu kete kurang 1 meter dari pintu penumpang hadapan kete brother tuh..Syukur dan timo kaseh pado brek

Aksi pertama gua adalah menarik nafas dalam2 then pada masa yang terkeluarlah perkataan p******k lu...aksi kedua gua pandang tajam brother tu (pada masa yang sama jari gua dah mula disusun untuk membentuk isyarat berdasarkan perkataan yang keluar tuh)...disebelahnya ada anak dia yang cute dan terperanjat..trauma mungkin...brother tu angkat tangan mohon maaf dan cakap : Sori bang, saya nak cepat nak hantar anak dan tak nampak kete abang... gua nampak anak dia yang cute tuh memandang gua macam nak nangis dan terus tangan dan pipinya melekap pada dashboard tanda takut

Entah kenapa gua terus tu memberi isyarat kepala yang membawa maksud Baik Lu Blah sebelum Gua Belah Kepala Lu..then brother tu senyum cipan dan angkat tangan tanda terima kasih kerana gua tak marah dia sebab memang sepatah haram pun gua x cakap ape2 selain pandangan tajam dan isyarat kepala

Lepas kurang 5 meter kete dia melepasi kete gua, gua nampak dia marah anak dia...tangan dia seakan nak memukul pada masa yang menunding tempat kejadian...mungkin sebab anak dia yang menyebabkan hampir eksiden tadi.. mungkin anak dia yang lambat siap, kedua mungkin anak dia blok pandangan dia..

Perghh tetiba gua menyirap balik...isyarat tangan yang berbentuk p******k lu bertukar menjadi penumbuk..gua memang nak berhenti depan kete dia n nak sound, dengan ayat begini: "Lu yang bawak kete macam C***i, lu marah anak lu"...dia tetiba gua tengok jam dah 7.35, n gua kena punch card sebelum jam 8 pagi...so gua cancelkan niat tu dan terus memandangkan aksi anak beranak tuh....

Ooohhhh a little cute girl with a curly Cleopatra hair, I'm sorry on behalf on your father......

2 comments:

chuaw@i said...

bahau,
gua tak caya tu anak dio, wa rasa itu skandal dio kot, skandal pulak macam macam tompek nak poie, tu yang marah tu, bini lak dah call suruh boli nasik lomak. ado cute macam aweks azerbaijan tak bahau?? heheheh

Bahau Otai said...

huishh... tu dah lain tuh...