Thursday, February 26, 2009

Menguasai Tapi Tidak Mengatasi

Hola Hola Hola

Perrghh sudah dua malam gua berjaga... mata ni kuyu jer kat opis, bila meeting tu pengerusi tu nampak separuh dan balam-balam yo, budak-budak opis yang lalu lalang..nampak macam terawang-awang yo...diorang ni pakai ilmu apo boleh pulak terbang2... anak buah Mbok Miah ko apo?....komputer ni pulak nampak macam nak shutdown jer, itu gara2 melayan minat yang menebal dalam hati gua ni...

Hari pertama, dengan berbekalkan HP di tangan, sabar menanti detik2 untuk menghantar kata2 manis kepada sahabat2 ku. Sayang seribu kali sayang, sidia memang menguasai tapi tidak mengatasi..kesian.....kesian...kesian...dengar cerita hampir keseluruhan mereka datang kerja awal sebab tidak boleh tidur lena... Tapi kenapa? Adakah kerana lupa silent tipon? Atau masih terngiang nasib malang? Atau tersilap pasang alarm? Atau asyik berfikir apa jenis ucapan balas yang boleh dihantar kepada si Bahau ini pada harinya pula? Hari hujan pagi tu memang tak dapat dinikmati dengan sempurna dibawah selimut tebal!!!!

Tetapi, pagi ni gua terperanjat, tiada satu pun ucapan balas dihantar kepada gua...rasanya volume HP gua adalah tahap paling tertinggi.....tak sabar mendengar bunyi.....hairan yang amat hairan? Mana pergi mereka semua? Tidur lena untuk balas tidur semalam? Atau tiada modal? Atau tiada kata yang dapat diucapkan? Atau tiada idea yang dapat dilontarkan? Mungkin gara-gara yang ini Menguasai dan Mengatasi......lebih manis...bukan di arena sendiri

Hari ni gua punch kad awal, 7.50 pagi... hati puas...on the way ke opis, ramai yang senyum2 dan angkat tangan...eh gilo ko tak konal angkek tangan? rupanya2 kete masing mempunyai sinar yang sama....heheheh....di jalan Syed Putra...berbaris 10 kete dengan tanpa tak sengaja yang mempunyai sticker yang sama... tidak berniat tetapi mungkin dah ditakdir bersama dengan yang sejiwa... THE REDS ARMY IS MARCHING.......

P/S: Score tempat lawan ni banyak makna.......jadi hati2 semua....GOOD LUCK....

3 comments:

j.e.j.a.r.i. said...

ini cerita psl hphone baru ke..psl kerete ke..ke psl bola?

Bahau Otai said...

bola la jejari

CuMaN said...

ntah nya jejari.. aku pown konpius..msg x smpi..the red is marching? bilo lak ko ni jd big fan kelantan nih?? ish..ish..ni murtad negri nih..den koba kek Tunku Mukhriz!! :p